مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش فتوشاپ روتوش عکس- سیاه و سفید کردن تصویر

به کمک لایه ی تنظیمی Black & White adjustment یک تصویر را به نسخه سفارشی سیاه و سفید تبدیل می کنیم اگر میخواهید قسمت های مشخصی از تصویر تیره تر و یا روشن تر باشه این روش امکان مدیریت بالایی رو به شما میدهد.

سیاه و سفید کردن تصویر در فتوشاپ

در آموزش فتوشاپ، رنگامیزی با نقشبند گرادیانت دیدیم که علاوه بر روش های تبدیل عکس به سیاه و سفید :Channels؛تبدیل عکس رنگی به سیاه سفید: Lab ؛تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید: Luminosity ؛تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید: Gradient Map؛سیاه و سفید کردن عکس :Desaturating؛سیاه و سفید کردن عکس :Grayscale روش دیگری هم هست که کنترل بیشتری هم روی تنظیمات نحوه ی سیاه و سفید کردن دارد. این روش که Black & White adjustment نام دارد به کمک یک لایه تنظیمی میتواند کنترل کاملی به ما بدهد. و کار کردن با آن آسان هم هست . مثلا فکر کنید که میخواهید در نسخه ی سیاه و سفید آسمان تیره تر شه کافیه رنگ آبی رو به سمت چپ بکشید . میخواهید صورت آدمهای تو عکس روشن شه رنگ قرمز رو به راست می کشیم میخواهیم درختها و علفزار ها رو تیره کنیم رنگ سبز رو به سمت چپ می کشیم.
اینجا یه عالمه توضیح هست که اضافه کردن لایه های تنظیمی باعث می شه لایه اصلی وعکس اصلی صدمه نبینه و غیره که قبلا توضیحات کافی دادم اگه دوست دارید در این زمینه بیشتر بدونید. به صفحه ی آموزش فتوشاپ سر بزنید اونجا مطلب راجع به لایه های تنظیمی زیاد هست.

این تمرین برای فتوشاپ های نسخه های CS3 به بعد نوشته شده و متاسفانه امکان اجرای اون با فتوشاپ های نسخه های پایین تر نیست.
برای مطالعه ی آموزشهای پروژه محور فتوشاپ به صفحه آموزش فتوشاپ سر بزنید.
من این عکس رو سیاه و سفید خواهم کرد:

روتوش عکس در فتوشاپ سیاه و سفید کردن عکس

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده